INSTITUTUL ELLIE WIESEL şi IICMER
1. Experţi provocatori la ură antisemită
2. Tendinţe clare anticreştine
3. Subminarea instituţiilor statului
4. Influenţarea şi folosirea serviciilor româneşti pe
post de hărţuitori şi vectori de propagandă pro israel, pro comunistă,
anticreştină, antiromânească
sursa: http://www.buciumul.ro/2013/05/29/fabrica-urii/
Fabrica urii

de Florin DOBRESCU
„De ce atâta ură?” se întreba Nicolae Iorga
în vara anului 1940, asistând la atacurile teroriste, soldate cu
numeroase crime, dezlănţuite de etnicii evrei împotriva autorităţilor şi
armatei române care se retrăgeau din Basarabia ocupată de sovietici.
Istoricul invoca ospitalitatea blajină de care aceşti oameni
beneficiaseră din partea paşnicului popor român.
„De
unde atâta ură?” întreba retoric, într-o discuţie telefonică, pe fondul
campaniei declanşate de Institutul Ellie Wiesel împotriva lui Valeriu
Gafencu şi Ogoranu, fiica luptătorului anticomunist Gogu Puiu, născută
în închisoare în timpul detenţiei politice a mamei sale.
„De
ce atâta ură?”, se întreabă toţi românii care asistă, uluiţi, la
execuţiile publice, iniţiate într-un elan demenţial de promotorii
terorismului intelectual, cărora le cad victime, pe rând, deopotrivă,
morţi şi vii, martiri, sfinţi, istorici şi oficiali de stat.
„Qui prodest?” îşi pune fireasca întrebare orice om normal, care gândeşte în termeni constructivi.
Într-adevăr,
într-o ţară care se scufundă încet dar sigur, zi de zi, măcinată de
crize economice şi sociale, un grup de frustraţi, incapabili de a-şi
găsi locul într-o existenţă socială normală şi care nu pot trăi decât
într-un climat de permanentă ostilitate, au redus problemele României
anului 2013 la combaterea fascismului şi războiul cu morţii.
Ceea
ce trebuie să înţelegem toţi este că aceşti aşa numiţi holocaustologi,
grupaţi în jurul lui Alexandru Florian, fiul profesorului de marxism şi
participant la bolşevizarea României – Radu Florian, indivizi care nu
reprezintă comunitatea evreiască din România aşa cum revizioniştii
unguri nu reprezintă minoritatea maghiară, nu sunt decât nişte
sociopaţi, bolnavi de ură.
Ei
sunt mult mai mult decât atât. Sunt fabricanţi de ură. Ei sunt
dezvoltatorii unei adevărate industrii a urii, nu doar în România, ci în
întreaga lume. Ei aparţin acelei specii de oameni incapabili să-şi
câştige existenţa prin muncă cinstită şi consecventă. Şi atunci devin
profitorii tuturor conflictelor, ai ostilităţilor interetnice şi
interreligioase. Acolo unde ura nu există sau este dominată de pace şi
bună convieţuire, ei o creează. Construiesc cadrul psiho-sociologic al
apariţiei sale. Şi după ce scânteile apar, ei pun necontenit paie pe foc
pentru a-l întreţine, a-l întinde.
Cu
cât mai multă ură, cu cât mai multă tensiune în societate, cu cât mai
multe victime, cu atât mai bine pentru ei. Gheşeftul creşte. Şi, aidoma
viziunii din revelaţia Sf. Ioan Teologul, ei apar ca inocenţi dar şi
providenţiali făcători de pace, stabilind vinovăţii, împărţind osânde şi
decretând ce e bine şi ce e rău în noua societate ridicată pe ruinele
fumegânde ale celei incendiate de ei.
Nu
mă refer la o categorie etnică de oameni. Ci la una morală. Pentru că
Alexandru Florian şi Michael Shafir sunt evrei, dar Wiliam Totok şi
Andrei Muraru sunt neamţ, respectiv român. Ticăloşia nu are
naţionalitate şi nici ideologie. Acestea sunt folosite doar ca paravane
subtile în activitatea distructivă a acestor impostori. Conspiratori sau
cozi de topor, aceştia au un singur ideal: propria bunăstare. Si un
singur Dumnezeu: viţelul de aur.
Dar
ce interes ar avea bunăoară Shafir, Totok ori Muraru să nască ura în
sânul şi aşa supt de vlagă al societăţii româneşti? Cum adică au ei un
profit din asta?
Păi,
iată cum. Aidoma multor alţi luptători anticomunişti, imediat după
eliberarea din decembrie 1989, Ion Gavrilă Ogoranu a fost chemat în SUA
de vechii săi camarazi care avuseseră şansa să se refugieze înainte de
instaurarea comunismului în România şi care militaseră jumătate de secol
pentru eliberarea ţării de sub ocupaţia ideologiei satanei. El ne
relata cum, într-o preumblare prin New York, alături de John Halmaghi şi
alţi fruntaşi ai exilului Românesc din State, a observat un individ
care se tot ţinea la o anumită distanţă de grupul legionar, fără a
îndrăzni să i se alăture. Întrebându-şi camarazii cine e persoana, a
aflat că este Constantin Burlacu, unicul reprezentant al unei aşa zise
Ligi a Apărării Naţionale şi editor al revistei The New Right (Noua
Dreaptă), autointitulat legionar dar promotor al unui fascism
ostentativ, cu accese antisemite zgomotoase, evitat de emigraţia
legionară din America, dar tolerat în mod ciudat de autorităţile
americane.
Nedumerit
de acest personaj ciudat, Ogoranu a aflat atunci că, acolo unde
antisemitismul nu există, anumite organizaţii care trăiesc din
sponsorizări private sau de stat destinate combaterii antisemitismului,
îl creează ele însele. Astfel, sunt inventate personaje care, desigur
beneficiind de un procent al subvenţiilor, generează antisemitismul prin
atitudini ostentative.
România
nu putea fi scutită de apariţia acestei specii de oameni. Într-un
climat al libertăţii, era firesc să apară şi pe plaiurile mioritice
arhetipul escrocului cu aere de savant şi pretenţii de binefăcător al
unei societăţi tixite de „fascişti”. Institutul Ellie Wiesel, devenit de
anul trecut de rang guvernamental, ca şi pleiada de ONG-uri profilate
pe monitorizearea şi combaterea antisemitismului, trăiesc din bani de
asemenea guvernamentali, adică de la bugetul de stat. Practic din banii
dvs. La care se adaugă, desigur, generoase donaţii de la instituţii de
profil de peste ocean.
Este
limpede că, în lipsa antisemitismului, nici institutul şi nici
ONG-urile în cauză nu şi-ar mai justifica existenţa. Şi nici
subvenţiile.
Condiţia sine qua non pentru ca ele să existe, este existenţa antisemitismului. A urii.
Şi
cum altfel poţi stârni sentimente antievreieşti decât intitulându-te
reprezentant al intereselor evreieşti şi ultragiind tot ceea ce are mai
sfânt naţiunea în sânul căreia trăieşti. De la eroii luptători pentru
libertatea sa şi până la „sfinţii şi sfinţişorii” lui – ca să folosim
jignitoarea expresie recentă lui Alexandru Florian. E de ajuns pentru a
genera resentimente, comentarii antisemite pe forumuri on-line şi chiar
violenţe.
Şi
zău că nu înţeleg de ce Guvernul Ponta îşi asumă, într-o perioadă mai
grea ca oricând pentru gestionarea ţării, să se facă unealta docilă a
acestui grup de profitori fără scrupule. Pentru că, prin presiunile
guvernamentale exercitate asupra autorităţilor locale de la Târgul Ocna
în ultimile zile, forţând retragerea de urgenţă a titlului post-mortem
de cetăţean de onoare al fostului deţinut politic Valeriu Gafencu,
conducătorii ţării şi-au asumat răspunderea generării unui val de
resentimente în mediile ortodoxe româneşti. Şi asta deoarece, prin
trăirea spirituală şi faptele sale din detenţie, Valeriu
Gafencu a depăşit cadrul strict al apartenenţei la Mişcarea Legionară.
El aparţine patrimoniului spiritual al Ortodoxiei, fiind cinstit ca
atare de credincioşii din toată lumea.
Dar
să fim lucizi! Ştiind bine care este scopul urmărit de aceşti
provocatori, să nu le facem jocul! A da frâu răbufnirilor „antisemite”
înseamnă a desăvârşi lucrarea lor. Întâi pentru că ei nu reprezintă
interesele evreimii, aşa cum vor să ne facă să credem. Apoi, pentru că
am produce exact efectul scontat de ei.
Învăţând
din lecţia istoriei recente, suntem cu toţii datori să demontăm această
diversiune. Iar pentru asta sunt necesare câteva lucruri. Să opunem
rezistenţă în mod legal, paşnic, civilizat. Să evităm orice manifestare
antisemită. Cine va folosi termenul de „jidan” ori va incita la ură,
acela foarte bine va putea fi considerat agentul lor. Chiar şi
inconştient.
Şi,
în fine, să continuăm cu tenacitate munca de cercetare în arhivele
istorice. Acolo, tone de documente încă necercetate ascund adevărate
surprize care mâine vor răsturna definitiv piatra mistificării aruncată peste mormântul adevăratei istorii româneşti!
sursa: http://epochtimes-romania.com/news/gavrila-ogoranu-demitizat-sub-egida-iiccmer---189630
Gavrilă Ogoranu “demitizat” sub egida IICCMER
19.04.2013
Adrian Sturdza
Jockey Club,
"Reconsiderarea critică a trecutului – între mit şi minimalizare. Despre
Ion Gavrilă Ogoranu şi rezistenţa armată anticomunistă din România", în
prim plan dl Octav Bjoza (Florin Eşanu/Epoch Times)
Miercuri 18 aprilie la
sediul Jockey club din Str. Episcopiei nr. 9 s-a desfăşurat evenimentul
"Reconsiderarea critică a trecutului – între mit şi minimalizare Despre
Ion Gavrilă Ogoranu şi rezistenţa armată anticomunistă din România".
Manifestarea, organizată de Institutul Ellie Wiessel (prin prezenţa
lui Alexandru Florian) împreună cu Institutul de Investigare a Crimelor
Comunismului (Dinu Zamfirescu şi alţii) s-a ţinut într-o sală plină până
la refuz, ticsită cu foşti deţinuţi politici, simpatizanţi legionari,
membri ai comunităţii evreieşti, istorici şi ziarişti într-o atmosferă
cel puţin bizară, încărcată de tensiune.
A luat cuvântul din partea organizatorilor în principal
controversatul istoric Wiliam Totok, cu o prelegere de 40 de minute, al
cărei scop a părut că este demitizarea dlui Ion Gavrilă Ogoranu (sau
poate a luptei anticomuniste în munţi, sau poate a mişcării legionare,
nu mi-e clar încă), unul dintre cei mai cunoscuţi luptători
anticomunişti, acuzat în mai multe rânduri de apartenenţa sa la mişcarea
legionară.
Evenimentul mi-a ridicat mai multe semne de întrebare.
S-o iau de la intrare: afişul manifestării - pare făcut în grabă,
înfăţişând un pumn (simbolul luptei de clasă a comuniştilor împotriva
exploatatorilor) şi nişte sârmă ghimpată, mă gândesc simbol al lagărelor
- sau poate a luptei în munţi? că al demitizării în niciun caz). Părea
mai degrabă un afiş comunist plin de simboluri trântite aiurea făcut de
tineri profani, decât unul care avea de a face cu anti-comunismul din
munţi.
Al doilea semn de întrebare – mare - legat de organizatori. Este
firesc ca Institutul Ellie Wiessel să fie interesat de organizarea unei
dezbateri privind eventualele crime comise împotriva comunităţii
evreieşti (deşi nu am auzit că rezistenţa anti-comunistă din munţi şi-a
propus vreodată asta). Întrebarea este: care a fost însemnătatea
prezenţei IICCMER ca organizator la un asemenea eveniment? Din câte am
reuşit să-mi dau seama până acum, IICCMER nu are ca obiect studierea
crimelor lui moş Ion Gavrilă Ogoranu, nici a crimelor legionarilor, şi
nici a crimelor comise de rezistenţa anti-comunistă din munţi.
O altă problemă a fost expunerea dlui Totok, ce s-a voit „strict
istorică, pe documente”. Cu toate acestea prelegerea a fost presărată cu
scăpări serioase pentru un istoric. În sprijinul „demitizării” dlui
Ogoranu a fost menţionată o remarcă extrem de xenofobă la adresa
evreilor, postată pe internet pe una dintre paginile simpatizanţilor
Mişcării Legionare (de prin 2010 din câte am reţinut), un film artistic,
creat şi el mult după moartea dl Ogoranu. Ba chiar şi (!) scandalul
creat de o cerere xenofobă de sterilizare a femeilor rome, stârnit anul
acesta.
Nu a fost expusă legătura dintre dl Ion Gavrilă Ogoranu decedat în
2006, sau rezistenţa anti-comunistă din munţi, şi aceste incidente,
astfel că menţionarea lor în context mi s-a părut manipulativă.
Prea-desele afirmaţii îndoielnice care au presărat expunerea dlui
Totok - de ex. cum că nu ar exista date istorice despre mişcarea de
rezistenţă anti-comunistă, cum că membrii acesteia erau criminali de
război, etc. etc.) au redus valoarea evenimentului la zero, transformând
o expunere ce s-a voit profesionistă, într-o simplă însăilare de fapte
care aducea a propagandă – singurul său efect fiind că a reuşit să irite
mai mulţi istorici aflaţi în sală care au protestat- cel mai notabil
fiind Liviu Pleşă.
Nu în ultim rând prestaţia organizatorilor a fost lamentabilă. Într-o
sală ce-i drept tensionată, organizatorii s-au pretat la a fura (la
propriu!) microfonul din mâna unui simpatizant legionar care vorbea calm
- deşi nu la obiect - au admonestat publicul care "a îndrăznit" să-l
aplaude prea puternic pe dl Octav Bjoza preşedintele AFDPR (ce a ţinut o
echilibrată şi frumoasă prezentare despre crimele comunismului,
menţionând în prealabil, pentru a calma spiritele, că nu a avut/are
simpatii legionare). Ba chiar am avut surpriza ca la sfârşitul
evenimentului să aud un organizator din partea IICCMER permiţându-şi să
califice publicul cu apelativul „castraveţi”.
Un eveniment născut mort, din mai multe considerente.
Crimele sistematice comise împotriva oricăror comunităţi etnice,
religioase, etc (inclusiv a celei evreieşti) în numele vreunei
ideologii, sau vreunui satrap sunt îngrozitoare, punct. Nu este nevoie
să fii evreu pentru a înţelege asta, ci doar om sănătos la minte.
Pe de altă parte, atrocităţile nu au nevoie de discursuri cu
politizare, manipulare, coafare, furturi de microfon şi intimidări,
asemenea lucruri echivalând după părerea mea cu întinarea memoriei
victimelor respective.
Dacă evenimentul a dorit să convingă publicul că dl Ion Gavrilă
Ogoranu nu poate fi folosit drept reper moral – nu cred că a reuşit. Cei
care ştiu cine a fost Ion Gavrilă Ogoranu sunt în general avizaţi în
ale istoriei, şi nu pot fi lesne convinşi de expuneri tendenţioase. Iar
dacă este vorba de a convinge pe cineva de ceva, oamenii pot fi convinşi
cu raţiune, principii morale sănătoase, şi – în cazul poporului român
veşnic tras pe sfoară – cu fapte, sinceritate absolută şi lipsa oricăror
manipulări şi agende.
Rezistenţa anti-comunistă din munţi este un fenomen cu care avem de
ce să ne mândrim, ca popor. Că ar fi fost îndreptată împotriva evreilor
mi se pare o scorneală (adevărat, nu sunt istoric). Ce-i drept, nu a
fost o mişcare paşnică, sau non violentă, dar la urma urmei poate că
protestele non-violente împotriva celui mai satanic regim (impus cu
tancul şi prin trădări şi crime, la noi) din câte a cunoscut istoria ar
fi fost de neconceput.
Membrii ei marcanţi au manifestat calităţi neobişnuite pentru care
merită aplaudaţi - curaj, credinţă în Dumnezeu, spirit de sacrificiu -
şi şi-au pus vieţile pe taler pentru a se opune unui sistem criminal
care a afectat pe toată lumea şi care a creat sute de milioane de morţi.
În mod natural mulţi dintre ei, inclusiv dl Ion Gavrilă Ogoranu, de
care nu ştiu să fi incitat la ură împotriva evreilor sau a vreunei
minorităţi, au ajuns şi au rămas peste vreme reperele morale ale unei
părţi infime a societăţii româneşti. O societate care nu a beneficiat
nici până în momentul de faţă de un proces al comunismului.
Pentru a fi liberi şi a ieşi din mocirla morală care ne înconjoară,
cred că avem nevoie de Adevăr. Neîntinat. În nici un caz de manipulări.
sursa:
http://www.napocanews.ro/2013/04/mitul-ion-gavrila-ogoranu-deranjeaza-un-fost-turnator-al-securitatii-vrea-sa-rastoarne-adevarata-fata-a-rezistentei-anticomuniste.html
Eroul Ţării Făgăraşului Ion Gavrilă Ogoranu şi activitatea
Rezistenţei Anticomuniste din Ţara Făgăraşului şi din România vor fi
analizate de nimeni altul decît Willian Totok,
un controvesat istoric despre care CNSAS dezvăluie că a fost
colaborator al Securităţii comuniste cu numele de cod “Thomas”. Acesta
va susţine o conferinţă la Bucureşti în care intenţionează să-i
demitizeze pe luptătorii anticomuniti, numindu-l pe eroul Ion Gavrilă
Ogoranu.
“Reconsiderarea critică a trecutului – între mit şi minimalizare
Despre Ion Gavrilă Ogoranu şi rezistenţa armată anticomunistă din
România”. Aşa sună tema conferinţei ce va avea loc în data de 18 aprilie
2013, ora 17.00, la un club organizată sub egida Institutul de
Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc în
parteneriat cu Institutul National pentru Studierea Holocaustului din
Romania “Elie Wiesel” .
Conform organizatorilor tema dezbaterii va fi ,,modul în care
societatea românească contemporană înţelege să se raporteze la figuri
controversate ale Resistenţei anticomuniste, asociate atât în trecut cât
mai ales în prezent cu manifestări ale extremei drepte în România”.
Cine este Willian Totok, nume de cod “Thomas”?
Să vedem cine ne dă lecţii de istorie despre anticomunism? Conform
ziarului Curentul, William Totok a fost un „luptător cu regimul
comunist“, un adevărat „disident“. În 1987 a emigrat în Republica
Federală Germania încununat cu această aură. Este membru al Uniunii
Scriitorilor din Germania şi a fost membru al Comisiei Prezidenţiale
Internaţionale a lui Ion Iliescu pentru Studierea Holocaustului în
Romania, condusă de Elie Wiesel, posesor al premiului Nobel pentru Pace,
deportat la Auschwitz de Ungaria în timpul ocupării Ardealului. A
colaborat cu Europa liberă, BBC, RFI, Deutsche Welle, tot felul de
Allgemeine Zeitung, apoi cu GDS şi „22“. Acum este un „expert pe
România“ pentru presa germană şi dă lecţii de democraţie şi federalism
Republicii Moldova. Şi-a scris şi Jurnalul. L-a şi publicat, la editura
Polirom a familiei Moscovici.
A făcut parte din cenaclul literar (Literaturkreis) „Adam
Müller-Guttenbrunn“, alături de laureata premiului Nobel pentru
literatură Herta Müller, şi din aşa-numitul Aktionsgruppe Banat (Grupul
de acţiune Banat) al scriitorilor de limbă germană din Timişoara, din
care făcea parte soţul Hertei Muller, Richard Wagner. Nici atunci, în
timpul „disidenţei“ sale, nici acum, în răstimpul de 20 de ani de la
căderea regimului comunist, William Totok, nume de cod „Thomas“, nu a
mărturisit public că, pe lângă prestigioasele sale colaborări publice
din străinătate, a mai existat şi una, mai puţin publică, dar, cine
ştie?, poate mai îndrăgită; de aceea a şi ţinut-o la suflet peste 35 de
ani: cu Securitatea română.
“Thomas“ necredinciosul
Urmare a demersului Civic Media “Voci curate” în presa şi viaţa
publică, CNSAS-ul a întreprins cercetări care, în ce priveşte GDS-ul cel
puţin, au demonstrat că este plin de agenţi ai fostei Securităţi şi ai
nomenklaturi comuniste şi bolşevice. Dintre aceştia, iată, pentru
calitatea sa de editorialist la revista „22“, în baza Notei de
Constatare nr. S/DI/I/3706 a CNSAS, rezultă că „TOTOK William este
titular al dosarului fond reţea nr. R 285953 (cota CNSAS). Domnia sa a
fost recrutat la data de 08.03.1974 pentru «acoperirea informativă a
anului I Filologie şi în special a secţiei germană-română din cadrul
Universităţii Timişoara, cât şi a cenaclului literar Adam
Müller-Guttenbrunn unde avem semnalări privind intenţia unor membri de a
strecura idei străine de ideologia noastră». A semnat Angajament având
numele conspirativ «Thomas»“.
Totok cânta la Securitate şi despre versurile trupei Phoenix. Dacă
dăm filmul înapoi, vom constata că în cenaclul literar respectiv, Herta
Müller se detaşa prin activitatea sa antiregim. Spre deosebire de
colegul său de cenaclu, laureata Nobel a refuzat colaborarea cu
Securitatea, devenind o ţintă a Securităţii. William „Thomas“ Totok
raporta în Notele Informative descoperite, până acum, de CNSAS, dacă un
scriitor sau altul preconizează sau nu „strecurarea unor idei străine
ideologiei noastre sau în opoziţie cu PCR“ sau dacă manuscrisele altor
colegi conţin sau nu „referiri tendenţioase la adresa orânduirii de stat
din ţara noastră“.
Conform CNSAS, nu este clar cînd şi dacă „sursa“ Totok a încetat
vreodată relaţia cu Securitatea, instituţie specială care avea destulă
inventivitate ca să genereze disidenţi pentru a-i infiltra ulterior în
mediile vizate. Cert este că în 1975, an din care au rămas mai multe
Note Informative marca „Thomas“, „grupul de acţiune“ a fost implicat
într-o acţiune generată de William Totok şi care a avut drept rezultat
arestarea şi interogarea mai multor membri ai cenaclului. Gerhardt
Csejka relatează pentru România culturală: „La una dintre întâlnirile
noastre de la Timişoara, Totok ne-a invitat pe toţi la casa părintească
din Comloşu Mare. Îndreptându-ne cu o maşină spre localitatea
respectivă, era pe la 10 seara, înainte de Jimbolia, ne-au oprit nişte
miliţieni şi ne-au cerut buletinele. Dincolo de Jimbolia ne-au mai oprit
încă o dată. De data asta, aveau pistoale, au tras chiar şi un trasor
în aer, să lumineze, ne-au ordonat să coborâm din maşină. Ne-au urcat în
dubiţă şi ne-au dus la Sânnicolaul Mare. Ne-au ţinut toată noaptea cu
faţa la perete, nu aveam voie să vorbim. A doua zi, ne-au dus la
Jimbolia. Ne întrebau de ce am vrut să trecem graniţa. Eu aveam periuţa
de dinţi la mine, o purtam cu mine, şi lor li s-a părut suspect. Eram cu
William Totok, Gerhard Ortinau şi Richard Wagner. Asta se întâmpla în
octombrie 1975. După o noapte la Jimbolia ne-au adus în Timişoara, la
sediul Securităţii. Ne-au percheziţionat la pielea goală, ne-au luat
curelele şi şireturile. Am fost despărţiţi, câte doi într-o celulă, dar
era şi câte un alt personaj acolo, probabil informatori. Am fost duşi la
Procuratură. Am stat o săptămână în beciurile lor. Eram chemaţi în
fiecare zi şi anchetaţi. Nu ne mai întrebau despre presupusa tentativă
de trecere a frontierei, tema interogatoriilor era literatura, textele
lor“. Csejka, emigrat şi el în RFG în anii ‘80, îşi aminteşte că le-a
spus ofiţerilor de Securitate interesaţi de activitatea Aktionsgruppe
Banat „că ei au înţeles greşit că, de fapt, aşa şi era, membrii grupului
erau neo-marxişti şi că acel tânăr William Totok îl citeşte pe Marx“
chiar dacă acasă la fratele lui Totok se găsise „Mein Kampf“ a lui Adolf
Hitler.
“Thomas”: “Cred într-un socialism cu faţă umană”
Într-un interviu acordat de William Totok unui alt membru al GDS,
„moldoveanul“ Vitalie Ciobanu, fosta sursă a Securităţii recunoaşte că
„ideologia grupului era tributară scrierilor stângii nedogmatice
occidentale. El spunea: ,,Eu personal am continuat şi după reprimarea
reformiştilor din Cehoslovacia, în anul 1968, să cred într-un «socialism
cu faţă umană». Asta în pofida faptului că eram la curent cu ororile
stalinismului, cunoşteam supliciile experienţelor de la Piteşti –
singulare în lumea comunistă europeană, nicidecum importate de aiurea,
precum încearcă să acrediteze astăzi unii din raţiuni «patriotice» -,
aflasem detalii despre deportările în Bărăgan şi eram familiarizat cu
relatările unor foşti deţinuţi“. Probabil aceasta l-a şi determinat să-l
considere pe realul luptător anticomunist Ion Gavrilă Ogoranu,
condamnat la moarte şi urmărit de Securitate din 1948 pînă în 1976 drept
un „fascist-extremist“. Totok a publicat şi lansat în cadrul unui
Simpozion de la Goethe Institut o lucrare „memorialistic-amnezică“:
„Constrângerea memoriei. Însemnări, documente, amintiri“. În ediţia
viitoare vom reveni cu alte detalii despre Willian Totok, dar şi despre
actualul director general al Institutului de Investigare a Crimelor
Comunismului, Andrei Muraru, numit în funcţie de PNL.
Lucia Baki – Monitorul de Fagaras
sursa: http://www.buciumul.ro/?s=valeriu+gafencu&x=0&y=0

Ieri 30 mai 2013, în urma unei şedinţe întinse pe aproape 2 ore,
Consiliul Local al oraşului Târgu Ocna a respins proiectul de retragere a
titlului de cetăţean de onoare pentru fostul deţinut politic Valeriu
Gafencu, supranumit Sfântul Închisorilor.

Reprezentantul Federaţiei
Române a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători Anticomunişti şi Fundaţiei
Ion Gavrilă Ogoranu, pledând în apărarea memoriei lui Valeriu Gafencu.
Proiectul fusese introdus cu 2 zile înainte de primarul Ştefan
Şilochi la presiunile Instititututui Elie Wiesel, ale Guvernului
României, Prefecturii Bacău, Ambasadei SUA şi Ambasadei Israelului, şi
în urma unor intimidări subtile exercitate de ofiţeri SRI (autorul
articolului îşi asumă răspunderea pt această afirmaţie!).
Sfântul Valeriu Gafencu, prin harul lui Dumnezeu, şi nu în ultimul
rând conştiinţa românească a majorităţii membrilor Consiliului Local
Târgul Ocna, au învins însă toate aceste presiuni lumeşti.
La şedinţa Consiliului Local Târgul Ocna au participat şi au pledat:
împotriva lui Valeriu Gafencu – Alexandru Florian, şeful Institutului
Elie Wiesel, iar în apărarea acestuia – studentul Alexandru Costache,
reprezentantul Federaţiei Române a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători
Anticomunişti şi al Fundaţiei Ion Gavrilă Ogoranu, care s-a remarcat
prin susţinerea impecabil argumentată, preotul paroh din Târgul Ocna,
care a făcut cinste întregii noastre Biserici strămoşeşti prin
mărturisirea sa de credinţă, o doamnă judecător din judeţul Neamţ, şi nu
în ultimul rând, teologul şi scriitorul Danion Vasile, care a
impresionat prin discursul său de 40 de minute, ţinând asistenţa cu
încremenită prin imbatabilele sale argumente. A fost prezentată
consilierilor şi petiţia lansată în februarie a.c. de Fundaţia Ion
Gavrilă Ogoranu, semnată de personalităţi marcante ale culturii
româneşti precum actorul Dan Puric, istoricii Radu Ciuceanu şi Gheorghe
Buzatu, scriitorul Marcel Petrişor şi Federaţia Foştilro Deţinuţi
Politici, Octav Bjoza, preşedintele AFDPR, Lucia Hossu-Longin, Răzvan
Codrescu şi mulţi alţii, între care clerici ortodocşi şi greco-catolici.

Pelerinii veniţi la Târgul
Ocna manifestează în faţa Primăriei, în timpul dezbaterilor din
Consiliul Local, cântând imnuri creştine.
Pe tot parcursul dezbaterii, în faţa Primăriei Târgul Ocna, au
manifestat zeci de pelerini creştini sosiţi din toată ţara, purtând
portrete ale lui Valeriu Gafencu şi cântând imnuri creştine.

Cu o zi înainte, Fundaţia Ion Gavrilă Ogoranu şi Asociaţia Rost au
lansat pe internet apelul la o manifestaţie în faţa Guvernului României,
iniţiativa aparţinând reputatului ziarist creştin Claudiu Târziu.
Fundaţia Ogoranu a avizat în 29 mai Primăria Capitalei în legătură cu
această manifestaţie, care conform Art 3 din Legea 61/1991 nu presupunea
obţinerea unei aprobări, fiind o manifestare cu caracter memorial,
cultural şi religios.



Trebuie menţionat că, doar cu o oră înaintea începerii manifestaţiei,
Primăria Bucureşti remitea Fundaţiei Ion Gavrilă Ogoranu o adresă
oficială (vezi foto), în care atrăgea atenţia asupra ilegalităţii
manifestării, afirmând în mod mincinos că în acelaşi loc şi la aceeaşi
oră este aprobată o altă manifestaţie publică, fapt infirmat de forţele
de ordine prezente în Piaţa Victoriei. Am subliniat aceasta, pentru a
arăta neseriozitatea de care poate da dovadă primăria unei capitale
europene condusă de neocomunişti.
Manifestaţia,
care s-a desfăşurat exact în timpul dezbaterilor din Consiliul Local
Târgul Ocna, a reunit peste 200 de credincioşi bucureşteni, între care
au putut fi văzute personalităţi precum Claudiu Târziu, Paul Ghiţiu,
părintele Tudorel Peiu ş.a..
Participanţii au purtat icoane ale sfântului închisorilor, bannere uriaşe cu acelaşi conţinut, drapele tricolore şi cruci.

A vorbit subsemnatul, Florin Dobrescu, din partea Fundaţiei Ion
Gavrilă Ogoranu, care a condamnat presiunile inadmisibile şi contrare
statului de drept, exercitate asupra Consiliului Local de la Târgul Ocna
de Guvernul României, de Prefectura Bacău, de Ambasada SUA şi de
Serviciul Român de Informaţii – căruia vorbitorul a transmis să-i fie
ruşine că se ocupă cu asemenea nimicuri, în loc să ia măsuri concrete
împotriva unor ameninţări la adresa siguranţei naţionale, precum
manifestările segregaţioniste de tip fascist din Secuime, vânzarea
pâmântului românesc către străini sau înstrăinarea resurselor strategice
ale subsolului românesc. Au fost criticate, de asemenea, atitudinea de
incitare la ură religioasă şi provocările menite să genereze tensiuni,
promovate de şeful institutului Elie Wiesel, Alexandru Florian,
prezentat ca urmaş al unuia din agenţii de bolşevizare a României după
1944, profesorul de marxism Radu Florian.

Jurnalistul Claudiu Târziu, de fapt
iniţiatorul acestei manifestări, a mulţumit creştinilor veniţi la
eveniment în urma unei mobilizări făcute cu mai puţin de 24 de ore
înainte, sub presiunea inopinantei hotărâri de a introduce proiectul de
retragere a titlului de cetăţean de onoare în Consiliul Local de la
Târgul Ocna, exprimând ideea conform căreia creştinii nu trebuie să fie
nişte oameni care încasează lovituri până când se prăbuşesc, din
îndatoririle acestora făcând parte şi aceea de a ştii să se mobilizeze
şi să apere, dacă e nevoie şi în stradă, valorile creştine în societate.


Au luat cuvîntul diverşi participanţi la eveniment, care au citit
rugăcini şi poezii create de Sfântul Închisorilor în perioada cumplitei
detenţii.
Florin Dobrescu
Secretarul Fundaţiei Ion Gavrilă Ogoranu
_______________________
NOTĂ: Pe această cale dorim să mulţumim tuturor
personalităţilor, ONG-urilor şi cetăţenilor care din ianuarie încoace au
militat pentru apărarea memoriei Sfântului Închisorilor, şi în mod
special Părintelui Justin Pârvu, dlui Dan Puric, dlui Marcel Petrişor,
dnei Lucia Hossu Longin, care în calitate de oficial şi-a atras
atacurile virulente ale Institutului Elie Wiesel, profesorului Radu
Ciuceanu, conducătorului unui prestigios institut academic, regretatului
profesor Gheorghe Buzatu, care nu a mai putut vedea de aici, de pe
pământ, această victorie, scriitorului Răzvan Codrescu, ziariştilor
Victor Roncea şi George Roncea şi tuturor celorlalţi.
În mod special dorim să mulţumim dlui Octav Bjoza, preşedintele
AFDPR, ale cărui intervenţii neobosite în zonele oficiale au întârziat
punerea în practică a solicitării Institutului Elie Wiesel şi au
influenţat pozitiv hotărârea care s-a luat.
sursa:
http://www.buciumul.ro/2013/06/22/titlul-de-cetatean-de-onoare-a-sfantului-valeriu-gafencu-a-fost-retras-miseleste-de-catre-consilierii-locali/
Titlul de cetăţean de onoare al Sfântului VALERIU GAFENCU a fost RETRAS mişeleşte de către consilierii locali

Reuniti in sedinta vineri 21.06, consilierii locali au votat
pentru retragerea titlului de cetatean de onoare a lui Valeriu Gafencu,
„Sfantul Inchisorilor”.
La sedinta au participat toti cei 17 consilieri locali, aproape toti,
cu o singura exceptie, au votat pentru retragerea titlului de cetatean
de onoare al orasului Tirgu Ocna lui Gafencu. Nu a existat nicio
abtinere.
Subiectul a fost trecut pe ordinea de zi abia la inceputul sedintei.
Sursa: tgocna.ro
De pe Saccsiv citim următoarele:
Prin “Ellie Wiesel”, REALII STAPANI AI TARII AU DECIS: Vineri 21.06, I
S-A RETRAS TITLUL DE CETATEAN DE ONOARE LUI VALERIU GAFENCU
Sa ne amintim ca intr-o adresă din 8.11.2012, Institutul pentru
Studiul Holocaustului în România “Ellie Wiesel” punea în vedere
primăriei Târgu Ocna faptul că Valeriu Gafencu ar fi fost condamnat în
1941 pentru “activitate într-o organizaţie fascistă”, fapt apreciat de
conducerea acestui institut ca fiind un act incompatibil cu normele
democratice şi etice, cerând consiliului local să retragă calitatea de
cetăţean de onoare al oraşului Târgu Ocna acestui sfânt al închisorilor
comuniste.
In primăvara anului trecut, printr-o hotărâre a Guvernului Ponta,
INSHR-EW a fost trecut din subordinea Ministerului Culturii direct în
subordinea Guvernului, toate documentele oficiale ale acestui institut
purtând acum antet guvernamental. De asemenea, în vara lui 2012, o altă
hotărâre de guvern a conferit INSHR-EW atribuţia legală de a propune
parlamentului legi sau modificări ale legislaţiei existente.
CE MORT MAI TREBUIE SCUIPAT?
De
“reconsiderarea critică a trecutului” nostru se ocupă, ca de obicei,
fraţii evrei (de reconsiderarea critică a trecutului lor, desigur, nu
îndrăzneşte să se ocupe nimeni). N-o mai fac poate, ce-i drept, cu zelul
de altădată (s-au mai uzat şi ei, s-a mai plictisit şi lumea, iar
adevărul a luat prostul obicei să mai iasă şi el din cînd în cînd la
iveală, mai din documente pînă nu demult inaccesibile, mai din “viul
vieţii”, mai din – last but not least – indiscreţia cîte unui evreu onest sau cu “cu ură
de sine”…).
Sigur
că evreul care aşa a apucat (şi cam din asta trăieşte – şi nu trăieşte
rău) nu poate să nu-şi mai arate muşchii – culpabilizator şi vindicativ –
măcar din cînd în cînd, oricît ar fi de obosit, fizic sau mental, şi
oricît de spectrali ar fi devenit, cu vremea, adversarii lui reali sau
închipuiţi. Totul trece (a trecut), numai “Holocaustul” rămîne: nu
holocaustul cu h mic
(care a fost o tragică şi reprobabilă realitate istorică a secolului
trecut, la rînd cu atîtea altele) – cum bine observă, în “ura lui de
sine”, un Norman Finkelstein -, ci Holocaustul cu H mare, Holocaustul
propagandistic şi
neguţătoresc, cel al celor “şase milioane” de pe aiurea şi al celor
“patru sute de mii” din România (deşi altminteri ni se tot repetă că…
“nu cifrele contează”), singurul mit contemporan care nu are voie să
cadă sub nici o demitizare, care e garantat şi apărat legal cu amenda,
cu puşcăria, cu oprobriul public, ba chiar predat în şcoli (mai nou, la
concurenţă cu educaţia homosexuală). E un fel de “încremenire în
proiect”, din ce în ce mai ridicolă, dar nu şi mai puţin profitabilă,
pentru că întreţine printre neevreii majoritari şi “cuminţi” un fel de
timorare şi teamă perpetuă, eticheta de “antisemit” fiind stigmatul
curent cel mai greu şi mai impardonabil (orice ţi se poate ierta sau
tolera în era globalizării: să fii criminal, trădător, hoţ, sacrileg,
demagog, pervers, comunist, securist, turnător, traseist, baron, mogul,
mason, satanist, necromant, imbecil, analfabet, mitocan, manelist,
depravat, parşiv, şpăgar, cartofor, sexist, impostor, plagiator, bestie,
putoare, parazit, lingău, fripturist, beţiv, narcoman, canibal… –
orice, în afara prezumţiei de “antisemitism”!). O dată ce ţi s-a spus
“antisemit” se subînţelege automat că eşti – mai pe faţă sau mai în
ascuns – fascist, nazist, legionar, terorist, reacţionar la puterea a
zecea, drac gol, leghiune! Cum să nu tremure bieţii gentili “de bine”,
cum să nu se jure ei pe ce-au mai scump, cum să nu-şi scuipe ei chiar şi
morţii, la o adică?!
Aceasta
devine mai ales, pe zi ce trece, specialitatea noastră de integraţi în
Europa viţelului de aur: scuipatul
morţilor, la comandă, iarăşi şi iarăşi, dacă asta e pe placul suveran
al “fraţilor noştri mai mari” (vorba papei de la Roma). “Arătaţi-mi pe
ce mort să mai scuip!”, imploră la tot pasul – din grai, din priviri,
din spinarea încovoiată, din capul plecat, din “inima ca un cur” –
cetăţeanul “corect politic” al României reziduale. Să scuip pe de-alde
Valeriu Gafencu? Pe Gafencu scuip, mama lui de mistic legionar! Am
scuipat eu pe Eminescu, flegmă şi muci l-am făcut! Ce mai contează un
Gafencu, acolo?! (Stai, jupîne, nu da, că acu’ scuip, ţi-am zis, numai
să-mi adun şi eu flegma, ce dracu’!)
Mai
nou, în întîmpinarea elitelor euro-democratice de politruci
intelectuali, ca să nu mai fie stresaţi de incertitudini sau orbiţi de
voluptatea larvară a stupirii (şi să-şi risipească anapoda
talanţii umorali, mulţi-puţini cîţi sînt), a descins taman în moţul
Bucureştiului, tocmai din Germania untului comunitar (pe unde linge de
prin 1987, dar nu poate să doarmă, tot de pe atunci, de grija românilor
de la ei de-acasă), d-l William Totok, vajnicul monitor al
“antisemitismului” mioritic (care, dacă nu există, trebuie inventat), ce
ar fi român de-al nostru, dacă nu s-ar da neamţ, şi ar fi neamţ de-al
lor, dacă n-ar fi tăiat împrejur. Nobilul mesaj umanitar, justiţiar şi
pretins academic cu care a sosit la Jockey Club-ul din Bucureşti (joi 18
aprilie 2013, de la ora 17 – a las cinco de la tarde,
vorba poetului omorît de fascişti) a fost unul simplu (ca să nu zic
simpluţ) şi clar ca bună ziua: următorul mort la rînd, pe post de
“scuipătoare” publică, e timpul să fie (de ce-om fi aşteptat atît?!)
banditul legionar, greco-catolic şi evreofag (ce dovezi, dă-le dracu’
de dovezi, n-aţi văzut, din film măcar, că avea săpun la gură?!) numit,
cît se poate de reacţionar, Ion Gavrilă Ogoranu (1923-2006), “marele”
rezistent anticomunist verde-n cerul gurii, “marele” luptător din munţi
scăpat şi teafăr, şi nebăgat la zdup, care a luptat – vă spun eu,
William Totok, adevăratul disident din anii ’70! (nu-mi ziceţi “Thomas”,
daţi-vă dracu’, că n-oi fi eu singurul cu nume de cod!) – nu pentru
libertate şi democraţie (ca ţărănisto-liberalii cinstiţi la Sighet, cu
voie de la Elie Wiesel), ci pentru caii lui verzi de pe pereţi şi pentru
frustrările lui confesionale, în cîrdăşie cu alţii de aceeaşi teapă
(care au fost mai proşti sau mai nenorocoşi şi au murit degeaba pe
acolo), în vreme ce noi, generaţia “obsedantului deceniu”, mai evrei sau
mai puţin evrei, creşteam ca vai de capul nostru,
pentru adevăratul ideal anticomunist al euromarxismului (pe care el l-a
întinat pînă la moarte). Cam asta am avut să vă spun, nu vreau să
abuzez: da, a luptat în munţi; şi da, a fost legionar. Şi greco-catolic,
pe deasupra (ah, pivniţele Vaticanului!). Cum adică ştiaţi? Nu ştiaţi
nimic! Am venit eu să vă spun, academic, din Germania! N-auziţi? A
luptat în munţi prelucrat de episcopul Suciu şi a fost frăţior de cruce
legionară! Ce vreţi mai mult? Ce dovezi, ce interpretări, ce documente
inedite?! E de notorietate publică, uite, scrie şi pe internet (daţi-mi
voie!). Hai să nu mai pierdem timpul! Trageţi repede concluzia care se
impune şi scuipaţi: scuipaţi vîrtos pe el şi pe ai lui, scuipaţi
ştiinţific (păi ce vorbesc eu aici?!) pe toată rezistenţa lor din munţi,
scuipaţi răscumpărător pe toată legenda asta tîmpită care nu ne lasă să
dormim pe noi, evreii români, evreii nemţi, evreii unguri, jidovii
rătăcitori de pretutindeni şi dintotdeauna, fraţii voştri mai mari!
Scuipînd veţi dobîndi!
Alături
jubilează la unison, transfiguraţi (ştiinţa e irezistibilă!), Michael
Shafir, Alexandru Florian, Lya Benjamin, Gabriel Andreescu… toată
gaşca-n păr a monitorimii de şase stele (cu “libăralul” neaoş Dinu
Zamfirescu soprană de coloratură).
Sigur,
“conferinţa”, genială şi exhaustivă, nu s-a intitulat “Ce mort mai
trebuie scuipat” (aceasta e doar ceea ce trebuia să se înţeleagă bine,
ca morală a fabulei), ci, cu eleganţă strategică, “Reconsiderarea
critică a trecutului – între mit şi minimalizare. Despre Ion Gavrilă
Ogoranu şi rezistenţa armată anticomunistă din România”. Iar ca
să facă d-l Totok acest tur plictisit şi urechist de deşteptăciune
demitizant-mobilizatoare (“Ehei, cum le zici matale, bobocule, mai rar
cineva!”), şi-au dat mîna şi şi-au trîmbiţat egida Institutul de
Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc
(IICCMER) şi Institutul Naţional (?) pentru Studierea Holocaustului din
România “Elie Wiesel” (cu resturi de orgasm din orgia anti-Gafencu, care
tocmai a speriat Tg. Ocna şi comisia de canonizare din Deal).
Instituţionalizarea scuipatului pe morţi (cu banii contribuabililor) dă
un plus de greutate chiar şi flegmei celei mai firave.
Five o’clock:
mesajul a fost lansat (cine şi de ce s-ar sinchisi de cei cîţiva
cîrtitori strecuraţi în sală, mai
tineri sau mai seniori, înjuraţi birjăreşte şi ameninţaţi cu plîngeri
penale, apoi lăsaţi mai ales în grija fraţilor Muraru – “dintre noi, cu
noi, pentru noi”) şi toţi cei implicaţi au mai bifat o “acţiune”, fără
îndoială bine remunerată de cine are şi poate (că chiar pe degeaba nici
morţii n-ar merita scuipaţi, oricît de verzi sau de violete le-ar fi
mormintele).
Cine
va urma la rînd? Poate părintele Gheorghe Calciu (alt legionăroi cu
aură de luptător anticomunist, ba încă ortodox sadea şi trăgînd a “sfînt
al închisorilor”, ca şi tuberculosul de Gafencu, postul Paştelui mamii
lui!), că tot se împlinesc la toamnă 7 ani de cînd moartea l-a prefăcut
în “scuipătoare” ideală pentru toată ordonanţa valahă de şabăs-goim tari în flegmă…
Scriitor,
publicist, editor, director literar al Editurii Christiana,
redactor-şef al revistei "Lumea credinţei", vice-preşedinte Asociaţiei
Ziariştilor şi Editorilor Creştini şi preşedinte de onoare al Asociaţiei
“Rost”, ultima carte publicată: "Sonetele lui Dionis" (2013). |