
Haosul
generalizat a pus stăpînire pe România! Clasa politică şi instituţiile
statului s-au prăbuşit concomitent, într-o explozie abjectă. Ca
jurnalist, am spus-o de mai multe ori: România se află în al 22-lea an
de război! Observînd ceea ce se întâmplă în viaţa politică, economică şi
socială din ţară! Iniţial, am crezut că este vorba de clasicul război
româno-român, dar există semne că sîntem şi ţinta agresiunii unor
entităţi externe, de stat sau private, primul fiind doar stimulat de
acesta din urmă! O întrebare pare să revină, din ce în ce mai des, ca o
obsesie, în mintea şi pe buzele fiecărui român: „Ce e mic, rău, negru,
urît şi bate la uşă”? Răspunsul e la fel de neprietenos: „Viitorul”!
Constaţi cu amărăciune că tranziţia în care te zbengui nu e ceva
trecător, că existenţa e ceva la limita hazardului şi că singurele
certitudini sînt, şi de acum încolo, schimbarea şi nesiguranţa! Au
crescut numărul şi intensitatea crizelor, conflictelor asimetrice,
situaţiilor de urgenţă. Toate acestea s-au suprapus peste crizele tale,
deja existente: criza de identitate, de autoritate, culturală,
economică, socială, educaţională, din sănătate, din apărare, criza
bunului simţ, criza generaţiilor, criza instituţiilor, criza de
încredere, criza politică, criza de securitate. Chiar şi instituţiile
care fac parte din Sistemul Naţional de Apărare pierd treptat din
încredere, incapabile să se apere de atacurile constante la care sînt
supuse, dar şi mîncate pe interior de un cancer teribil. Societatea
românească contemporană pare să-şi fi pierdut busola şi minţile! Lumea
aşezată şi predictibilă pe care o cunoşteai a dispărut peste noapte,
lăsînd, în locul ei, incertitudine şi frica zilei de mîine.
Cu o situaţie economică precară, o economie fragilă, afectată de
schimbările pe plan mondial şi un stat perceput ca avînd o atitudine
ostilă, chiar duşmănoasă faţă de cetăţean, România şi societatea
românească sînt, astăzi, mai vulnerabile ca oricînd. Pe acest fundal, în
ultimele săptămîni, dar şi în ultimii ani, bombardamentul asupra
României cu informaţie agresoare s-a intensificat. Terorismul politic a
atins cote demne de 11 septembrie! De asemenea, terorismul cultural a
luat, în ţara noastră, o amloare fără precedent. Potrivit Donei Tudor,
agresarea mediatică, prin presă, radio şi televiziune, este concepută
astfel încît să se declanşeze concomitent din interior şi din exterior
şi să lase impresia că procesele dezorganizante se produc „natural”, de
la sine şi nu sînt induse de centre de decizie agresoare . Astfel de
acţiuni duc la ruperea capacităţii de protecţie naţională şi pot
cuprinde: injectarea îndoielii cu privire la valorile culturii
naţionale, negarea valorilor culturale autohtone, proliferarea
kitch-ului, culturii de împrumut şi a subproducţiilor culturale,
impunerea unui complex naţional de inferioritate culturală, crearea unei
confuzii naţionale în ierarhia valorică, denigrarea personalităţilor şi
valorilor culturale naţionale, promovarea neîncrederii generale şi a
lipsei de respect faţă de instituţiile naţionale fundamentale, spolierea
patrimoniului naţional, crearea unui sentiment de culpabilitate
naţională, alimentarea şi declanşarea unor tensiuni interetnice,
inducerea unui sentiment de inutilitate, ridiculizarea valorilor
naţionale, a imnului naţional, a patriotismului şi naţionalismului,
exacerbarea valorilor locale şi regionale în detrimentul conştiinţei
naţionale.
O întrebare rămîne nepusă (vorba colegului Ilie Pintea!) – această
stare este generată de români şi permanenta lor luptă pentru putere, sau
interese externe creează psihoza agresivităţii şi conflictului
permanent? Referitor la agresiunea externă, chiar dacă pare greu de
crezut, dar manualul nu minte!, există cîteva elemente care indică
faptul că România este, în ultimii ani, „ţintă” prin:
- distrugerea imaginii în cadrul UE prin: accentuarea fenomenului
corupţiei, incapacitatea clasei politice de a adopta măsuri eficiente;
- crearea unor situaţii conflictuale la frontiere: vezi Republica Moldova, Ucraina şi Rusia;
- acţiunile incoerente în plan economic ale liderilor politici;
- îndatorarea excesivă a ţării;
Cum se realizează aceste lucruri? Potrivit http://militar.infomondo.ro/,
în primul rînd, prin manipularea şi constrîngerea celor mai activi
vectori ai vieţii economico-sociale: clasa politică şi mass media.
Dar, să le iau pe rînd! Clasa politică este, evident, dominată şi
manipulată prin exploatarea propriilor racile. Acest lucru a fost
oarecum facilitat de neputinţa societăţii civile de a elimina, anterior
alegerilor, sau prin alegeri, persoanele cu vulnerabilităţi evidente.
Fie din cauza amatorismului, fie datorită fraudelor electorale.
Dar, cum se manifestă aceste vulnerabilităţi la nivelul principalelor structuri ale statului?
Parlamentul: deşi marea masă a parlamentarilor români sînt persoane de
bună credinţă, cei care invariabil ies la rampă fac parte din categoria
celor cu probleme. Indiferent de partidul pe care, pe moment, „îl
servesc”. Liderii aparţin unor grupuri de interese evidente, calităţile
lor fiind reduse sau chiar lipsind cu desăvârşire.
Guvernul: caracteristica dominantă a membrilor guvernului este dată de
faptul că, o parte semnificativă, fac parte din categoria “incompetenţi
dovediţi” , sau aparţin categoriei “obedienţi politic” – fără coloană
vertebrală. Mass Media: „Jurnaliştii” actuali sînt „arondaţi”
intereselor patronatului din presă, majoritatea formatorilor de opinie
fac parte din categoria persoanelor susceptibile de a avea
vulnerabilităţi. Vulnerabilităţle sînt date de: slaba pregătire
profesională, obedienţa faţă de un baron local, de un sponsor,
apartenenţa la fosta poliţie politică, interese economice, fie de
apartenenţa la un grup politic. Cum, parte din patronatul din presă are
grave probleme de moralitate şi chiar de legalitate, este clar că acesta
va face jocul celui care i-o va impune!
Agresiunea se manifestă zilnic, cu o violenţă greu de definit şi la toate nivelele vieţii de zi cu zi:
1. Politic: manipularea clasei politice
sau chiar conducerea acesteia pentru realizarea impresiei de scandal,
incapacitate, duşmănie, crearea iluziei că actuala situaţie politică va
fi schimbată cu ocazia alegerilor prezidenţiale.
2. Economic: adoptarea unor măsuri care
contravin intereselor naţionale, contractarea unui împrumut extern
împovărător care va afecta mai multe legislaturi, efectuarea de
cheltuieli nejustificate în contrapondere cu altele care nu se
efectuează, indecizie şi oscilaţii legislative;
3. Social: antagonizarea categoriilor
sociale prin „asmuţirea” unora împotriva celorlalte, neacordarea unor
drepturi salariale legale;
4. Instituţional: distrugerea unor
instituţii fundamentale ale statului român: Armata, Justiţia, Poliţia şi
Jandarmeria, Serviciile speciale, Curtea de Conturi, Curtea
Constituţională prin: infiltrarea politicienilor cu interese economice
la nivelul Curţii de Conturi, existenţa în cadrul Curţii Constituţionale
a unui număr semnificativ de judecători “cu probleme”, distrugerea
bazei de selecţie a Armatei şi a nivelului de trai a membrilor acesteia;
5. Mediatic: crearea în permanenţă a
aşa-ziselor „scandaluri de presă” în care mass media se lasă antrenată
cu „dezinvoltură” în scopul distragerii opiniei publice de la
adevăratele probleme ale naţiunii, tabloidizarea presei scrise, a
radioului şi televiziunilor, crearea de falşi idoli eminamente idioţi,
asaltul financiar asupra televiziunii şi radioului publice şi
exacerbarea divertismentului sexual sau cu conotaţii sexuale pe
posturile de televiziune;
6. Justiţie: crearea impresiei că aceasta este imposibil de reformat, că membri ei fac parte din categoria corupţilor;
7. Legislativ: adoptarea unor legi superficial întocmite, cu scopul inducerii în eroare a opiniei publice că „se lucrează”;
8. Sănătate: modificarea permanentă a
cadrului legislativ din domeniu, perceperea unor taxe pe serviciile
medicale anterior gratuite, subfinanţarea şi căpuşarea sistemului,
plecarea specialiştilor în străinătate, dificultatea accederii la
tratament, totul avînd consecinţa îmbolnăvirii naţiunii şi degradării
fondului ei genetic;
9. Învăţămînt: distrugerea bazei de
selecţie a corpului didactic prin pauperizarea acestei categorii,
neacordarea drepturilor salariale legale, nereformarea sistemului de
învăţămînt, distrugerea învăţămîntului superior şi cercetării,
politizarea structurilor de conducere, schimbarea continuă a programei
de învăţămînt şi bulversarea generaţiilor tinere, cu consecinţa
apariţiei unei generaţii slab educate şi vulnerabile;
10. România ca membru al Uniunii
Europene (această nouă Uniune Sovietică!): neîndeplinirea sistematică a
angajamentelor de reformare a justiţiei; lipsa de performanţă a
europarlamentarilor români şi cooptarea pe listele de partid pe locuri
eligibile a unor personalităţi cu expertiză limitată, obscure sau
compromise;
11. România ca membru al NATO:
transformarea treptată a Armatei României, un aliat activ şi performant
în cadrul Alianţei, într-o armată fără resurse şi implicit fără
vizibilitate. Prin aceasta se distruge şi singurul vector de promovare a
politici externe româneşti!;
12. Informativ: distrugerea sistematică a
credibilităţii serviciilor speciale din România, subfinanţarea
acestora, inducerea ideii că principalele ocupaţii ale acestora sînt
poliţia politică, jocurile de culise şi afacerile murdare, ridiculizarea
acestora (vezi cazul Leş, teroristul în şlapi!), inducerea ideii că
acestea sînt incapabile şi ineficiente (spionul Floricel), desfiinţarea
unor structuri de intervenţie (Acvila) pe motiv de fraudă, consum
exagerat de fonduri etc;
13. Etnic: transcederea problemei
„autonomiei teritoriale” a minorităţii maghiare la un alt nivel prin
radicalizarea discursului liderilor acesteia ca urmare a necooptării la
guvernare a UDMR .
Toate aceste observaţii, din surse deschise, converg spre concluzia
că România se află în mijlocul unei agresiuni, mijloacele folosite fiind
exact cele din manualele de specialitate, oferite de clasa politică
românească aflată într-o formă sau alta sub controlul agresorului.
Agresorul, sau grupul de agresori, pot fi entităţi statale sau grupări
economico-financiare transnaţionale, servicii speciale de stat sau
private apărute mai ales după încheierea Războiului Rece prin
concedierea specialiştilor pe probleme americane sau sovietice care,
odată rămaşi fără loc de muncă şi-au continuat activitatea în mediul
privat, în slujba unor interese economice private.
Astăzi, ameninţările de securitate nu sînt pe frontiere ci provin, în
principal, din interiorul acestora: hazardul şi catastrofele naturale,
corupţia şi mafiotizarea instituţiilor statului şi clasei politice,
ameninţările la ordinea publică sînt riscuri mai pronunţate la adresa
securităţii naţionale decît atacul armat al unei ţări vecine. Sau NU?
Cum spuneam, agresarea societăţii, ŞI mediatică, prin radio şi
televiziune, este concepută astfel încît să se declanşeze concomitent,
din interior şi din exterior, şi să lase impresia că procesele
dezorganizante se produc natural, de la sine şi nu sînt induse de către o
decizie agresoare (Mario Balint, “Target-operaţiuni militare externe în
combaterea terorismului”, Ed. Banatului Montan, 2010). Astfel de
acţiuni duc la ruperea capacităţii de protecţie naţională şi pot
cuprinde: injectarea unui complex naţional de inferioritate, promovarea
neîncrederii generale şi a lipsei de respect faţă de instituţiile
naţionale fundamentale, spolierea patrimoniului naţional, crearea unui
sentiment de culpabilitate naţională (ex: Emil Boc: “Toţi sîntem de vină
pentru dezastrul în care se află România acum”), inducerea unui
sentiment de inutilitate, etc. Cînd, însă, propriul decident politic
utilizează tehnica agresării mediatice, avem de-a face cu o ameninţare
directă la siguranţa naţională! Care, adăugată triunghiului
sărăcie-lipsă educaţie (educaţie cu televizorul)- lipsă sănătate
(imposibilitatea susţinerii sistemului social) face un cocktaill
exploziv la adresa siguranţei naţionale!
ADORMIREA SIMŢURILOR ESTE DROGUL MASELOR NEMULŢUMITE DE PROPRIA VIAŢĂ! Între timp, în România e RĂZBOI!
SURSA: http://foaienationala.ro/romnia-este-razboi-cele-13-nivele-ale-agresiunii-mpotriva-romniei.html
|